Felipe Gonzàlez

Una excusa per evitar fer alguna cosa o una mala gestió del temps?

Normalment no tenir temps radica en les conductes i hàbits que afecten tan a nivell personal (estrès, autoestima, motivació, etc.,) com també al teu projecte o negoci.

 

Encara que facis servir eines de suport, tecnològiques o senzilles com una agenda per planificar el temps,  abans cal fer un exercici de reflexió i autoconeixement per evitar aquestes conseqüències que en el cas d’una empresa poden ser irreparables, des de la pèrdua de confiança, imatge, etc., fins la viabilitat del projecte, posant en risc tot l’esforç i recursos invertits.

 

El dia té vint-i-quatre hores i el temps no es pot ni aturar ni acumular, això sí, cadascú és lliure de viure i organitzar-se com millor li convingui, però és imprescindible saber-ho planificar, prioritzant les tasques, definides en funció de la seva importància i urgència.

Són moltes circumstancies, factors i conductes que ens fan perdre el temps i no és possible desenvolupar ara tot el que caldria tenir en compte, però sí aplicar unes regles bàsiques:

 

  • Voluntat de canviar conductes i hàbits. Analitza de manera objectiva i sistemàtica quina és la teva relació amb el temps perquè és molt fàcil perdre’l i difícil de recuperar per acabar no complint els compromisos.
  • Puntualitat. Incomplir-la fa perdre el temps als altres, en tot els sentits, des d’una trucada, arribar tard a reunions o faltar als compromisos. La puntualitat és una qüestió de respecte cap als altres.
  • Saber dir “NO”. No sempre es pot fer tot el que et demanen, potser per no estar preparat o per no tenir temps. Digues “NO” o fes servir el “Ara necessito que no em molesti ningú”.
  • Discernir que és “Important” del que és “Urgent”. No intentis fer més del compte, fes només les coses adequades i de manera correcte. Clarifica segons la matriu de prioritats o d’Eisenhower:

 

 

Conclusions:

  • Deixa un temps a “no fer res”, dedica aquesta estona al mati, tarda o nit per aturar-te a pensar, relaxar-te i trobar-te amb tu mateix, segur que les idees i pensaments fluiran i t’ajudaran a prendre decisions i discernir què és allò realment important i urgent.
  • Tria aquelles eines tecnològiques que t’ajudin a organitzar-te millor tenint en compte les teves preferències i habilitats.

 

Si volsl’assessorament dels Sèniors voluntaris de SECOTbcn, sobre temes de gestió empresarial, clica aquí.