Antoni Escrich

L’eclosió digital al comerç

Miralls interactius, robots assistents en vendes i sistemes de reconeixement digital… Pots utilitzar alguna d’aquestes innovacions en el teu negoci?

 

Aquestes són entre altres les innovacions presentades en el saló 2019 de Retail-Brand Experience World Congress (RBEWC). Noves tecnologies que estan revolucionant la manera com les botigues i marques es connecten amb els seus consumidors.

Innovacions en el mon de la restauració

  • El robot hominoide, actua com un venedor més, i informa als clients de les ofertes. Pot fer les funcions de un cambrer, mostrant la carta del dia, a través de la pantalla que té integrada i prendre nota del què menjaran. 
  • També s’ha llançat una aplicació on el client escaneja el codi que té a la taula per demanar el menjar sense necessitat que l’atengui un cambrer. Tot seguit, a la cuina arriba un missatge amb l’ordre de l’usuari i la comencen a preparar. El client també pot pagar des del mateix dispositiu.

 

L’objectiu no es substituir al personal, sinó treure-li feines més mecàniques o administratives, perquè  així es pugui  dedicar a donar una millor experiència al client

Així ho està aplicant una cadena de restaurants orientals,  amb l’objectiu de que el client gaudeixi de una millor experiència.

 

Innovacions en el mon de la moda

 

Miralls Intel·ligents

Una altra de les innovacions destacades és un mirall intel·ligent que, en l’àmbit de la cosmèticarecomana productes en funció del to de pell dels clients i les seves preferències.

En l’àmbit de la moda, s’ha presentat un mirall digital que avisa als dependents, gràcies a un rellotge intel·ligent, de canvis de talla i model.

 

 

Emprovadors digitals en botigues d’arreu del món.

Per el que fa al factor humà, el futur visualitza botigues on malgrat la tecnologia, seran un lloc on la part experiència i assessorament del staff seguirà sent fonamental

Tot axó dona importància al factor humà.

 

 

L’incert futur de la robotització

Sobre les aplicacions en l’àmbit del gran consum, s’estan donant a conèixer etiquetes intel·ligents que apliquen descomptes i canvien de preu de manera autònoma quan detecten que un producte està a punt d’espatllar-se.

A la Universitat de Xangai, a la Xina, hi ha un supermercat sense venedors que funciona de forma autònoma.

Es calcula que la robotització farà desaparèixer un de cada cinc llocs de treball a Espanya, i el comerç també en sortirà afectat.

El component humà mai serà prescindible

Sempre necessitarem cambrers i sempre necessitarem botigues i gent que les atengui, però les necessitarem, sobretot, en aquells restaurants i botigues on els clients estiguin disposats a pagar per l’experiència.

 

Si desitges l’assessorament dels sèniors voluntaris de Secotbcn, sobre temes de gestió empresarial, clica aquí.