Josep Palou Brau
En el meu post anterior et deia que segons les estadístiques “9 de cada 10 noves empreses no arriben als 3 anys”. Avui et faig arribar més tips, que espero t’ajudin a que el teu negoci sigui dels que resisteixen, 3 anys i molts més. Això és el que vols oi?
La qualitat
La cultura de les coses ben fetes ha d’arribar a ser sistèmica a totes les activitats del teu negoci
La cultura d’empresa facilita la qualitat i la excel·lència. El personal és determinant per aquest objectiu, però molt més ho és la teva exemplaritat.
Comprometre’t amb la:
QUALITAT I LA EXCEL·LÈNCIA
La satisfacció i fidelització dels clients
Dirigeix amb visió de futur: Benefici a mig i llarg termini, en contra del benefici a curt termini com únic objectiu.
La raó de ser del teu negoci són els clients: i especialment la seva fidelització per garantir unes relacions durables.
Organitza, potencia i supervisa estretament (o assumeix personalment) un:
SISTEMA ORIENTAT AL CLIENT QUE FACILITI LA SATISFACCIÓ I FIDELITZACIÓ
Recorda també que la SATISFACCIÓ DELS CLIENTS passa primerament per la dels teus EMPLEATS
La gestió de les persones
Mira als col·laboradors com un mitjà en lloc d’un cost. Són les persones les que et produiran resultats.
Les persones són el motor del canvi més poderós que disposen els negocis i són la base per a l’avantatge competitiva.
Has d’assumir que si les persones són estratègiques, les seves competències i les seves actituds es converteixen en crítiques.
Has d’aprendre a:
GESTIONAR EL CAPITAL HUMÀ I LA SEVA SATISFACCIÓ
Lideratge
Quan l’entorn demana fer les coses d’una manera diferent, quan s’ha de mobilitzar la energia de les persones en un rumb diferent: Apareix la funció de LIDERAR.
Per construir organitzacions d’èxit has de substituir rang i poder per mentoratge i lideratge.
Les motivacions són el motor de les persones.
Tingues sempre present:
O ETS UN LÍDER O EL TEU NEGOCI FRACASSARÀ
En breus dies publicaré un nou post (III) amb més tips que t’interessaran.